Møtearenaer

Gudstjenester

Vi møtes til gudstjeneste hver søndag kl. 11:00
Våre gudstjenester har en hyggelig stemning med sang og musikk, bønn og forkynnelse og ofte nattverd. Møtene våre varer gjerne 60-90 minutter.

Vi har egen søndagsskole for barna og vi bruker “Sprell Levende” som undervisningsgrunnlag. Vi leker sammen, ber sammen, hører bibelfortellinger, gjør ulike aktiviteter og spiser litt. Vi vil at barna skal ha det gøy på søndagsskolen og at de lærer om hva vi tror på.

Annenhver søndag kl 17:00 har vi kafégudstjeneste i kjelleren vår. Her er det avslappet stemning med kaffeservering med tid til samtale, undervisning og nattverd.

FRIK

Frik er ungdomsarbeidet i Frikirken. Vi møtes annenhver fredag og har det veldig gøy sammen. Vi starter med et møte, der noen deler tanker rundt tro. Etterpå spiser vi pizza, henger og har noen gøye aktiviteter. Noen ganger finner vi på litt ekstra gøy med andre ungdomsarbeid i nærheten!
Vi digger å bli kjent med nye og om du er ungdom er du hjertelig velkommen!

Kom, ta med en venn eller to, og ha det gøy!

bilde2.jpg

Kor

Vi har to forskjellige kor i menigheten vår!

Six Wings Gospel er det største koret med 50 sangere i alderen 19-75år. Vi har holdt på i 15 år nå og øvelsene våre hver mandag 18:50-21:00 kjennetegnes av latter, sang og glede. Trykk her for mer informasjon.

Full Hals er Sarpsborg frikirkes familiekor. Vi består av små og store medlemmer fra 1 år opp til godt voksne. Vi samles annenhver torsdag i kirken kl. 17:30, øver i ca 45 min og spiser kveldsmat sammen.
Koret er åpent for alle som er glad i å synge og som vil være med i et kristent felleskap.

Speideren

Speideren har samlinger på tirsdag. Troppen hver uke, flokken annenhver i ulike uker. Alle speidermøter er fra 17.30 – 19.30 og stort sett på Isesjøbråten Flokken og troppen har oppstart og avslutning sammen, og stort sett tenner vi alltid bål fra sept til april og barna kan ha med seg bålmat, pølser - ostesmørbrød eller annet de vil varme på bålet Det står det også i programmet som dere finner øverst på hovedsiden Vi er delt i to aldersgrupper. Flokken fra 1.-4. klasse og Troppen fra 5.-10. klasse. De som begynner på videregående og er fylt 16 år, er rovere, og bidrar som hjelpeledere. Vi driver med mange spennende aktiviteter både ute og inne. Vi reiser på turer og leirer sammen.
Kontaktpersoner:
Gruppeleder: Torhild Finstad 982 20 301

Program for Flokken 1.-4. Klasse

Speiderfolder 2023

Bonustreff

Bonustreff er en hyggelig samling for godt voksne. en tirsdag i mnd kl 12.-14. i kirkens underetasje. Her har vi har fokus på temaer som berører oss i hverdagen, sang og prat, utlodning og ord for dagen. Og ikke minst - vi deler en god lunsj. Et fint sted å møtes!

Internasjonale kvelder

Sarpsborg Frikirke ønsker å bidra til god integrering i kommunen vår. Fire torsdager i halvåret fra kl. 17.30 - 20.30 møtes innvandrere og etnisk norske i kirken.

Målet er å bygge vennskap og forståelse på tvers av kultur og religion, bli kjent med hverandres kultur og religion og motvirke utenforskap og diskriminering. Vi vil også bidra til å øke kunnskapen om det norske samfunnet.

Vi starter kveldene med å spise sammen og setter av god tid til å snakke sammen og bli kjent med hverandre. Vi har også alltid et tema.

Hele familien er velkommen til disse kveldene, men man må huske å melde seg på.

Det kommer info på oppslagstavla i kirken og på hjemmesiden i god tid før hver internasjonal kveld.

Om du ønsker å være med å bidra som leder eller ressursperson på noe av vårt arbeid, er vi så glade for det! Ta bare kontakt med en av oss så tar vi en prat om hvordan du kan hjelpe oss å bygge Guds rike!